Іноземна мова для малюків
- Татьяна Каренгина
- 28 окт. 2021 г.
- 5 мин. чтения

Сьогодні ми прагнемо якомога раніше почати навчання наших малюків. Зовсім крихітних малят занурюють у світ математики, літератури, спорту. Іноземна мова в цьому «хіт-параді» займає далеко не останнє місце. Щоб цей світ знань залишився в серці і голові дитини назавжди, батькам варто правильно обирати вчителів!
«Татко, в цьому мультфільмі така ж мова, на якій ви іноді з мамою говорите, - заявив якось чотирирічний Тарас своєму батькові. - До речі, я все зрозумів ».
Виявляється, тато забув поміняти в меню DVD-програвача мову фільму, коли вмикав дитині мультик, і Тарасу довелося дивитися його англійською.
Здібності хлопчика, безумовно, обрадували батька. На сімейній нараді було вирішено вибрати для дитини відповідні курси. І це, незважаючи на те, що обоє батьків цілком стерпно висловлювалися на мові великого Діккенса. «Щоб не зіпсувати вимову», - пояснювала Тарасу мама.
Сумнівний hand made
Однак ситуація, коли батьки, підвернувши рукава, самі беруться за освіту своїх дітей, - не рідкість. Скоріше навпаки. Хто з нас не чув, прогулюючись по дитячих майданчиках, фрази: «Вирішила навчити Марго англійської. Ні, нікуди не ходимо, у мене самої непогано виходить ». Або: «А навіщо витрачати гроші на репетитора? Я краще за нього знаю, як моїй дитині англійську вчити».
Тільки мами з абсолютно непохитною психікою можуть тут же забути почуте. Але більшість з нас не відноситься до таких «гігантів сильного духу». І ось, повернувшись з прогулянки, ви в черговий раз лаєте себе за те, що не вивчили англійську самі і тепер не можете дати дитині те, що вміє вже, здається, весь двір.
Не поспішайте себе картати. Фахівці стверджують, що домашнє навчання іноземних мов не завжди корисно. І причин для цього безліч. Пам'ятаєте маму Тарасика? Правильно поставлена мова - це лише одна з причин для звернення до професійних педагогів. Батьки маленького Тараса усвідомлювали й те, що не зможуть приділяти заняттям достатньо часу, так як в родині зовсім недавно з'явилася друга дитина. Вони відмовилися від домашньої освіти ще й тому, що не володіли чіткою методикою.
Комусь може здатися, що ці моменти можна вирішити - другу дитину можна доручити бабусі або няні, вимову поставити, прослуховуючи аудіозаписи іноземної мови. Однак фахівці стверджують, що батькам-педагогам дуже часто не вистачає найголовнішого - терпіння.
«Батьки чекають, що їх дитина тут же почне все повторювати, буквально після першого заняття заговорить на іноземній мові. Вони вимагають цього від малюка. І ця вимога, в результаті, може надовго відбити у нього будь-яке бажання вивчати ту чи іншу мови», - пояснює Марія Олександрівна, викладач англійської мови дитячого розвиваючого центру«English Baby`s Club».
До того ж, у дітей, з різними дорослими особистостями, включаються різні моделі поведінки. І часто малеча не готова до того, що їхні батьки будуть стояти з указкою біля дошки і змушувати їх заучувати дивні слова. Набагато простіше вони будуть відкривати для себе це нове з новою ж для них людиною.
Чим раніше, тим краще?
Вчителі кажуть, це знайомство найкраще заводити в ранньому віці. Багато дошкільких закладів пропонують вивчати мову з 2-х років. Вони посилаються на так звані біологічні годинники організму людини. Згідно з висновками вчених, якраз у віці до 5 років діти легше засвоюють чужі мови. На думку Анети Маршак, викладки англійської мови, дитина в ранньому віці здатна запам'ятовувати від 20 до 50 слів в день.
Проте вікові обмеження все ж існують. На думку Марії Олександрівни, не варто починати навчання, якщо ваша дитина ще не дуже добре говорить на рідній мові. Йому, в принципі, буде складно комунікувати на уроках.
Як правило, дошкільні групи діляться на вікові групи: молодша (з двох років), середня (від трьох до п'яти), старша (від п'яти років). Безумовно, різниця між дітьми двох і чотирьох років очевидна, але, як кажуть педагоги, загальних місць в підході до навчання у дволіток і чотирьохліток буде більше, ніж у дворічної і п'ятирічної дитини. «Учень в п'ять років вже більше здатний втримувати увагу на предметі вивчення, у нього краще розвинена пам'ять, уява», - зауважує Марія Олександрівна.
Однак якщо ви не встигли записати своє чадо на мовні курси, коли відзначали його другий рік життя, не варто засмучуватися.
Кожна кваліфікована мовна школа вважає, що починати навчання в групі, де діти вже говорять чужою мовою, буде навіть ефективніше, ніж вивчення мови в «нульовому» середовищі.
«Хлопці, які вперше приходять до нас в 4-5-річному віці, легко включаються в роботу групи. Допомагають їм у цьому не тільки педагоги, а й говорять іноземною мовою товариші по навчанню, - додають в англо-українському дитячому садку “Cонечко”. - Для дітей наслідувати одноліткам - легше і природніше, тому процес адаптації до іноземної мови займає мінімальний час, а циклічне повторення навчальних тем дозволяє поступово заповнити бракуючий словниковий запас».
З віком дитини пов'язаний і вибір викладача. Деяких батьків, наприклад, засмучує той факт, що вони не можуть віддати свою дитину в руки вчителя-носія мови. Дійсно, не всі школи можуть похвалитися такими педагогами. Але вони і не завжди корисні: чим менша дитина, тим менше їй потрібен native speaker. Хіба ви хочете, щоб ваше чадо відчувало стрес на уроці англійської мови, тільки тому, що не може пояснити своєму іноземному учителю, як сильно йому хочеться на горщик?
Гра, чи суворе навчання?
Щоб початок навчання і сам процес були успішними, важливо не стільки бажання батьків, скільки мотивація їхніх дітей. Часто поштовхом до навчання може стати поїздка в іншу країну, мультфільми та пісні чужою мовою. Домашні «зловживання» батьків «незрозумілими, але дуже смішними словами» теж підійде. Факт очевидний, чим більше мотиваторів, тим простіше навчання.
Різні центри розвитку практикують різні методики навчання. Одні використовують посібники оксфордських викладачів, інші працюють за розробками українських педагогів. Однак всі ці підходи об'єднує одне - навчання будується в формі гри, на уроках юні учні не вчаться, а ГРАЮТЬ в іноземну мову.
Зазвичай «команда гравців» формується з 6-8 чоловік. Для дітей двох років деякі школи врізають кількість діток до 5 чоловік. Якщо в якій-небудь школі вам говорять про більшу кількість учнів, то варто задуматися - чи достатньо уваги вчителя отримає ваша дитина.
Чим менше діти, тим коротшим повинен бути урок. За словами Анети Іванової, для дволіток його тривалість - 20-30 хвилин. З дітьми від трьох років вже можна займатися протягом 45-60 хвилин. Однак для будь-якого віку діє єдине правило: всередині урок повинен ділитися на складові, які передбачають зміну діяльності. І тут фантазія викладача не обмежена - година пролетить непомітно, якщоурок наповнити театральною виставою, ліпленням, малюванням або навіть подорожжю до зірок.
«Хлопці будують кораблі і пускаються на пошуки скарбів; летять в космос і зустрічають справжніх інопланетян, - розповідають в “Cонечко”. - При цьому наші учні відчувають справжні емоції: захоплення, здивування, співчуття. На емоційному підйомі дитина засвоює максимум інформації ».
Все це різноманіття об'єднує одне - постійне звучання іноземної мови. «Аудіювання має першочергово значення в заняттях з дітьми, - стверджує Марія Олександрівна. - Вивчити алфавіт і читати дитина буде пізніше, а в ранньому віці його основне навчання проходить через "слухання" мови». До речі, занурення в мовне середовище повинно відбуватися не тільки в школі, але і вдома: пісеньки, казки, мультфільми - все це розвиває слух дитини, готує його до інших мовних інтонацій.
Швидке навчання - ваш ворог
І ось, здавалося б, все зроблено правильно - обрана школа з відмінною методикою, в групі займається оптимальне число діток, вдома всі мультканали переведені на англійську мову, а ваше чадо ніяк не може видати хоча б слівце чужою мовою. «Вожу вже другий місяць, а ніякого ефекту», - скаржилася мені якось мама чотирирічної Квітки.
Повірте, якщо ваша дитина не виспівує пісень з оригіналу мультшедевра «Вінні та Хобоступ», або відмовляється відповідати на вашу впертість: «а як це буде по-англійськи?», це не привід бити на сполох. Терпіння вам знадобиться і при зверненні до професіоналів.
«Є діти, у яких активна мова може бути відсутньою рік, вони можуть відвідувати всі заняття й ні слова при цьому не говорити, але це не означає, що вони не формують свій словниковий запас і не розуміють мови», - запевняє Марія Олександрівна.
Так що не переймайтесь, пройде небагато часу і ваш маленький геній обов'язково скаже вам: «Thank you, mommy and daddy!».
Comentários