5 проблем між роботодавцем та домашнім персоналом та як їх вирішити
- Татьяна Каренгина
- 11 окт. 2021 г.
- 3 мин. чтения

За час співпраці обидві сторони стикаються з неминучими проблемами, які необхідно вирішувати шляхом відкритої і відвертої розмови. Та як же їх вирішити, щоб всі були почутими і задоволеними?
Іноді ми чуємо про те, що відносини між сім'єю та домашнім персоналом зруйнувалися через проблеми, які насправді можна вирішити за допомогою простої стратегії. Щоб ви могли вирішити ці проблеми в разі їх виникнення, ми виділили 5 проблем:
Дотримання правил
Роботодавцю
Якщо ви виявили, що ваша няня дозволяє вашим дітям лягати спати пізніше визначеного часу або вигульщик собак дає вашому цуценяті зайві ласощі, просто повторіть ваші домашні правила. Ви можете навіть повісити на холодильник короткий список цих важливих правил, яким повинна слідувати вся сім'я і всі співробітники у домі. Кращого нагадування годі й придумати.
Домашньому персоналу
Деякі роботодавці не завжди послідовні в своїх правилах. Якщо вам здається, що правила регулярно змінюються, або ви не впевнені в тому, що від вас очікують, запитайте та уточніть. Пропрацюйте зі своїм роботодавцем усі питання, щоб правила внутрішнього розпорядку були зафіксовані в письмовому вигляді в рамках вашого контракту, щоб всі були на одній хвилі.
Запізнення
Роботодавцю
Якщо ваш домашній персонал регулярно запізнюється, відразу ж обговоріть ситуацію. Переконайтеся, що працівник розуміє час початку роботи і наскільки важливе дотримання графіка. Зазвичай, це завжди допомагає вирішити проблему із запізненням. Якщо запізнення продовжуються, але вам подобається як виконуються все інші обов’язки, попросіть працівника приходити на 15 хвилин раніше, ніж вам потрібно.
Домашньому персоналу
І роботодавці повинні проявляти таку ж ввічливість та приходити вчасно. Іноді зустріч затягується або ваш роботодавець потрапляє в корок на дорозі. Попросіть дзвонити вам і повідомляти про запізнення. Якщо ви виявили, що регулярно працюєте понаднормово, поговоріть з роботодавцем про постійне збільшення робочого часу - чи відповідає це вашому графіку? Важливо, що вам повинні платити за всі додаткові години роботи, в тому числі й понаднормові.
Неохайність
Роботодавцю
Дуже приємно приходити додому в чисто прибраний будинок, але майте на увазі, що ваша няня, чи сиділка - НЕ домробітниця. Від няні можна очікувати, що вона буде прибирати іграшки або прати дитячу білизну, але прибирання вашого будинку - це невідповідна вимога. Якщо вона залишає особисте сміття або не прибирає посуд в посудомиючу машину, згадайте, що ви намагаєтеся навчити дітей відповідальності і тому, як важливо прибирати за собою, і було б чудово, якби вона подавала хороший приклад.
Домашньому персоналу
Якщо ваш роботодавець залишає по дому брудну білизну, думаючи при цьому, що ви подбаєте про це, можливо, прийшов час поговорити. Подивіться на свій контракт (якщо у вас його немає, складіть його прямо зараз!). Згадуються в ньому обов'язки по прибиранню будинку? Якщо немає, чесно поговоріть з роботодавцем, сказавши, що ви не проти допомагати час від часу, але ваш пріоритет - турбота про дітей, домашню тваринку або стареньких, і ви не хочете, щоб щось заважало цьому. Встановіть основні правила, що дозволено, а що ні. Будьте уважні, та не дозволяйте щоб вами користувалися.
Ненадійність
Роботодавцю
Ви коли-небудь стикалися з тим, що домашній персонал не приходить вчасно або дзвонить в останню хвилину, щоб повідомити про запізнення або неможливість прийти? Якщо ви все ще хочете залишити людину на роботі, обговоріть, що робити в такій ситуації. Якщо ваш працівник не може прийти, як можливо повідомити вам про це і за скільки часу потрібно попередити? Дайте зрозуміти, що якщо це повториться, ви будете шукати когось більш надійного. І, про всяк випадок, переконайтеся, що у вас є запасна людина, яку ви можете викликати в необхідний для вас час.
Домашньому персоналу
Ваші роботодавці регулярно змінюють графік роботи або скасовують її в останню секунду? Попросіть про зустріч, щоб обговорити проблему і розповісти про те, як це впливає на ваше життя. Ви - професіонал, і до вас повинні ставитися як до професіонала. Перегляньте свій контракт і з'ясуйте, чи не потрібно змінити графік роботи або обов'язки.
Проблеми з оплатою праці
Роботодавець
Можливо ви не звикли до своєї ролі роботодавця, але встановлення порядку оплати праці домашнього персоналу дуже важливо. Переконайтеся, що є точні домовленості, коли та як будуть платити заробітню плату, а також попіклуйте про те, щоб оплата була вчасною щоразу. Ведіть письмовий облік відпрацьованих годин, щоб не виникало суперечок. Якщо вам потрібно, щоб працівник приходв раніше, ніж заплановано, або залишався довше, скоректуйте оплату відповідним чином.
Домашньому персоналу
Якщо у вас виникли проблеми з отриманням заробітньої плати, поговоріть з роботодавцем. Поясніть дуже чітко, що, хоча вам подобається те, що ви робите, це ваша робота, і ви залежите від зарплати - точно так само, як люди залежать від будь-якої іншої роботи.
Comments